WEEGSCHAAL

Het is fijn te zien dat al het harde werken z’n vruchten begint af te werpen! Tijdens de allereerste training hebben we een conditiemeting gedaan en daaruit bleek dat deze behoorlijk onder de maat was. Twee weken geleden hebben we exact dezelfde meting gedaan en nu scoorde ik aanzienlijk beter. Mijn conditie was nu “gemiddeld”, dus twee forse stappen vooruit. Ik ben er nog niet, maar ik ben zeker op de goede weg! Naast een duidelijke verbetering van mijn conditie, merk ik dat ik dat mijn kleding beter gaat zitten en dat ik aanzienlijk sterker geworden ben. Waar ik in het begin moeite had met eenvoudige balansoefeningen en al serieuze spierpijn had na een paar simpele squats; doe ik nu squats op één been, jump squats en squats met een Kettlebell op de Bosu. Het gaat nog niet allemaal even soepel, maar dat is een kwestie van tijd. Het is dan ook extra zuur dat de weegschaal niet dezelfde voortgang aangeeft. Ik weet dat gewicht niet alles bepalend is, maar het blijft een aardige graadmeter voor mijn voortgang. Mijn streven is nog steeds, voor aankomende zomer, onder de magische 90kg te komen. Het zal pittig worden, maar het gaat me zeker lukken!

GEZONDE RECEPTEN

In mijn vorige blog schreef ik dat een groot gedeelte van het succes bepaald wordt in de keuken en dat daar een groot deel van de focus zal liggen de komende weken. Hoewel ik mijn bourgondische leven nooit helemaal zal opgeven, moet ik  eerlijk bekennen dat ik mijn lichaam erg dankbaar reageert op de gezonde voeding en de afgepaste porties. Ik ben sneller voldaan, heb minder last van snaaibuien en ik heb veel meer energie. Overdag, zeker doordeweeks, vind ik het allemaal vrij eenvoudig om me aan de regels te houden. De avonden zijn lastiger en dan zeker in het weekend. Het chocolaatje bij de koffie heb ik vervangen door magere kwark met fruit en pure chocolade en/of noten. En dat bevalt me helemaal prima. Zeker na mijn trainingen is mijn lichaam erg blij met deze gezonde snack.

Ik merk dat ik het nog best een beetje lastig vind om lekkere en verantwoorde tussendoortjes te vinden?! Ik weet ondertussen redelijk wat goed voor me is, heb veel steun aan de richtlijnen van Roel, maar mis de creativiteit om spannende gerechten te maken. Het is daarom ook erg jammer te zien dat er zo weinig reacties zijn gekomen op mijn vorige blog. Ruim 10.000 mensen lezen mijn ervaringen en ik heb slechts één recept ontvangen? Beetje karig toch?! En dat terwijl we een gratis training weggeven aan degene die het meest populaire recept plaatst. Doe mij een groot plezier en deel jouw lekkere en gezonde recepten en help mij om de weegschaal te verslaan 😉 Uiteraard maak je nog steeds kans op een gratis personal training voor jou en een vriend(in).

 SNEEUWPRET

Voor het eerst in jaren heb ik Carnaval gelaten voor wat het is. Na een geweldige tip van Geertje, hebben we drie weken geleden, toch besloten naar de sneeuw te vertrekken. Ik had mijn outfit al  klaar hangen; maar wat ben ik blij met deze spontane actie! Met een grote glimlach kijk ik terug op een fantastische week in Kaprun Oostenrijk. Alles zat mee: alle dagen een strak blauwe hemel met volop zon, perfecte sneeuwcondities en hele fijne mensen om ons heen!!  We hebben als gezin heerlijk genoten en lekker onze accu’s kunnen opladen. De hele dag lekker actief, genieten van de gezonde berglucht en ’s avonds moe maar voldaan naar je mandje. Vaak lagen we al voor 21 uur te tukken. Toch net iets anders dan hossen tot in de late uurtjes om je vervolgens, met een flink stuk in je kraag, in bed te storten. En maar te zwijgen over de mega kater de volgende ochtend! Al met al een goede, maar zeker ook een gezonde keuze lijkt mij?!

Het was voor onze meiden de eerste wintersportvakantie. Zelf ski ik al heel wat jaartjes en vorig jaar ben ik met een paar maatjes naar Sankt Anton geweest. Het was een super vakantie, maar ik herinner me de zwaar verzuurde benen en enorme spierpijn iedere ochtend. Alle afdalingen leken extreem pittig. Bizar genoeg heb ik afgelopen week geen centje pijn gehad! De balans- en krachtoefeningen hebben zeer positief bijgedragen aan mijn vakantiepret. Meer uithoudingsvermogen, een betere controle over mijn ski’s en amper spierpijn. Hoe tof is dat?!

REACTIES

Nogmaals bedankt voor al jullie reacties! Blijf deze lekker geven, aarzel zeker niet om kritisch te zijn, en is er iets wat jullie graag zouden lezen in mijn volgende blogs, vraag me dat gewoon? Zal er zeker iets mee doen!

Warme groet,

Willem

willem