30 Fitness mythes en tips!!

1. Koolhydraten maken je niet dik, teveel eten maakt je dik.

2. Vetten maken je niet dik, teveel eten maakt je dik.

3. Belachelijk veel eiwit eten gaat je niet sneller laten groeien. 1.5-2gr/kg eiwit is voldoende. 0.8gr/kg ook al voor mensen die niet aan krachtsport doen.

4. Duursporters hebben baat bij meer koolhydraten, houd hier rekening mee.

5. Er bestaat geen binnenkant borst.

6. Eindeloze reeksen crunches en sit-ups gaan je niet dat gewenste wasbordje opleveren, maar wellicht wel rugproblemen.

7. Er is niks mis met je hormonen, je valt niet af omdat je teveel eet.

8. Je bent geen ‘hardgainer’ je eet gewoon te weinig.

9. Als je minder bankdrukt dan een 10 jarig meisje maar wel een uur lang je borst traint door middel van isolatie oefeningen: ga bankdrukken en richt je daar eerst op.

10. Er bestaan geen magische rep ranges voor spiergroei, rep ranges moet je bepalen aan de hand van het spiervezeltype van de spier die je wilt trainen.

11. Continu tot falen trainen is niet ‘hardcore’, maar dom.

12. ‘Clean’ eten bestaat niet, tenzij je je maaltijd altijd met Dreft afspoelt.

13. Je loopt geen spiermassawinst mis als je niet binnen 1,222256 seconden na je training je eiwit shake neemt.

14. Je post-workout maaltijd timing hoort af te hangen van wanneer je je pre-workout maaltijd hebt gegeten.

15. Met hardloopschoenen squatten is ongeveer hetzelfde als seks met een condoom: het voelt allemaal een stuk beter zonder.

16. Een citroen in je water reinigt je lichaam niet, hoe graag je het ook wilt. Smaakt desondanks wel goed.

17. ‘Fat loss workouts’ bestaan niet: zorg voor een calorisch tekort om af te vallen en blijf zwaar trainen om je kracht te behouden (en daarmee spiermassa).

18. ‘Gezond eten’ zegt niet hoeveel je eet. Top dat je ‘gezond’ eet, maar als je niet afvalt eet je simpelweg teveel.

19. Afvallen kan ook op pizza’s en ijs, zolang je maar minder energie binnen krijgt dan je verbruikt.

20. Reden 19 is geen aanmoediging om alleen maar junkfood te eten; vitaminen en mineralen heb je nog steeds nodig. Ondanks dat een bak groenten niet spannend is met wat Instagram filters.

21. Vrouwen worden niet mannelijk van kracht training. Ze krijgen wellicht wel meer zelfvertrouwen en een gevormd lichaam. Tragisch he?

22. Je word geen vochtprop van creatine omdat je vocht vast houdt, je houdt een te grote vetlaag vast.

23. Als je voeding niet in orde is, maar je wel tig supplementen neemt mis je de bedoeling van supplementen.

24. Als je je benen niet traint moet je jezelf toch even afvragen waarom je op een cartoonfiguur wilt lijken.

25. Die kwart squats die je doet zijn wel functioneel voor o.a. sprinters, maar voor jouw benen gaan ze weinig doen.

26. Een volledige Range of Motion (ROM) is superieur voor spierontwikkeling, dus je ego even aan de kant zijn en die borst aanraken bij het bankdrukken.

27. Boter in je koffie doen en van een calorie-vrij drankje een 500kcal vet bom maken, om vervolgens te verwachten dat je afvalt, mist elke vorm van logica. Serieus, what the fuck.

28. Vrouwen kunnen wel degelijk gespierd worden, mits ze goed trainen.

29. Stop met het continu kleineren van vrouwen die hun best doen in de sportschool. Dat een vrouw meer squat dan jou maakt haar niet mannelijk, dat maakt jou zwak. Doe er wat aan, maar richt je op jezelf en niet op haar.

30. Continu om advies en hulp vragen en dit ook verwachten, maar weigeren te betalen, is asociaal. Je gaat ook niet naar de supermarkt om met een tas vol boodschappen langs de kassa af te sprinten.

Source PT

Say it, Mean it, do it.

 

Bron:

Richard Bell

https://www.facebook.com/bellcoachingcom?pnref=story