Bijzondere Transformatie: Robert

Resultaten

Lengte: 176 cm
Gewicht: 122 kg | 108 kg

Borst: 122 cm | 116 cm
Taille: 124 cm |  113 cm
Heupen: 121 cm | 114 cm

“De Balans

Ik wil graag de balans opmaken. Drie maanden van sporten en letten op m’n eten onder begeleiding van SourcePT, Roel van Buggenum. Wat heeft dat gedaan met mijn gewicht?  Maar ook met mijn gezondheid. Ben ik nu eindelijk een beetje in balans gekomen?  En slaat de balans de goede kant op. Ik zal het je vertellen.

Even vooraf.  Mijn naam is Robert, wordt volgende maand 50 en sportte weinig vanaf mijn 26e. Tot dat moment 63 kg, broodmager en bijna dagelijks sportend. Mijn conditie was goed en waar maakte ik me dus zorgen over. Omdat ik het erg druk had met m’n werk schoot het sporten erbij in en ach, het Bourgondische Brabantse leven smaakte goed. En zo werd mijn fijne leventje omgezet in kilo’s. In 1 jaar 20 kilo erbij. Pffff, maar goed. En zo elk jaar een beetje erbij. Tot afgelopen jaar….In december, op Terschelling, kon ik nog geen 500 meter lopen zonder in te storten. M’n luchtwegen piepten en mijn vrienden spraken hun zorg uit bij ons jaarlijkse uitje. Dat raakte me diep van binnen omdat het oprecht was en ik wist dat ze gelijk hadden. Maar nog steeds liep ik gewoon door in al mijn eigenwijsheid. Het zou wel loslopen, dacht ik. Hoe stom kon ik zijn. Eenmaal aangeland in het ziekenhuis bij een longarts mocht ik op de weegschaal gaan staan: 122 kilo. Schoon aan de haak. Ik schrok me kapot. Dacht dat t wel zou ophouden bij zo’n 113 kilo.Dit was mijn trigger. Dit kon echt niet meer!!! Gelukkig had ik via mijn goede vriend Jeroen al een  naam in mijn iphone staan die ik kon bellen.  Personal trainer: Roel van Buggenum.  Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en hem gebeld. Ik was inmiddels een wrak. Geen conditie, veel te zwaar en piepend naar adem.Na een prettig gesprek waarin we elkaar duidelijk aangaven dat alleen commitment en 100% inzet het resultaat zou bepalen heb ik ervoor gekozen dat ik 100% wilde geven en zo zijn we de trainingen ingegaan. Twee keer per week een uur de gym in en veel meer, maar gezonder, eten dan voorheen.

Roel gaf me duidelijk aan welke twee zaken van belang zijn:  Bewegen en op de juiste manier eten.

Sporten

In de gym heeft Roel me goed aangepakt. Roel verklapte me recent dat hij wel eens dacht tijdens een oefening om te stoppen tijden s een opdracht. Het ging in het begin echt slecht en ik was voor mezelf een risico. Maar al snel kon ik wat conditie en kracht opbouwen. Roel doet dat heel geleidelijk en met leuke uitdagende opdrachten. Als je jezelf volledig inzet in de opdracht, dan ga je echt vooruit. En dat is wat je wil. Sterker worden en beter in je vel zitten.

Voeding

Belangrijk is dat je gezond eet, maar ook dat je let op wat je naar binnen brengt, de zogenaamde calorietjes. En hoe vaak je eet. Beter kleine porties, maar dan 5 of 6 keer per dag, dan s-avonds om 8 uur twee volle borden. Dat was voor mij een hele verandering. Door mijn werk was ik gewend alleen s’avonds te eten.  En natuurlijk veel water drinken. Twee a drie liter per dag. Ik dacht juist dat weinig eten zou leiden tot gewichtsverlies. Maar de formule is eigenlijk heel eenvoudig: genoeg bewegen en zorgen dat er minder calorieën naar binnen gaan dan je verbruikt op een dag. Ben je je daar eenmaal bewust van, dan gaat het vanzelf. En dan kun je nog steeds lekker eten en hoef je op de dag zelf geen enkel moment honger te hebben.

Hoe is het mij vergaan

De eerste weken ging het van een  leien dakje. Lekker sporten onder de perfecte begeleiding van Roel. Mijn vrouw Iwona steunde me waar nodig en maakt elke dag een salade voor me en ze houd rekening met het avondeten. Alles gaat goed. Mijn omvang slinkt en mijn kleren zitten weer beter. Maar toen werd het Pasen en ik dacht: Ach, het kan wel een keertje wat minder streng. De paasdagen enorm genoten, lekker gegeten en ja hoor. Het resultaat was zichtbaar. Aangekomen. Niet zo heel veel. Maar wel genoeg om gewaarschuwd te zijn. Voor mij heel duidelijk: Hoe je aan het plan of anders val je terug. Het zelfde verhaal met de Pinksteren. Maar toen had ik me er al wat meer op ingesteld. Ook waren er momenten dat het proces minder snel ging dan op andere momenten. Een goed gesprek is dan de motivatie. Roel weet je negatieve gevoel precies te relativeren. Door zijn ervaring en levenskennis prikt hij makkelijk door jouw slechte momenten heen en wat mij daarbij heel duidelijk s geworden is: focus je op het einddoel. Het moment zelf is niet zo belangrijk.

Kort samengevat heb ik de afgelopen 3 maanden enorm genoten: Het plan dat Roel en ik opgezet hebben is prima te volgen en geeft resultaat.  De trainingen zijn pittig maar heerlijk om te doen en zorgen voor voldoening.  Ik heb ervaren dat ik meer dan genoeg mag eten en dat ik geen hongermomenten hoef te hebben.

Mijn resultaat na 3 maanden: 14 kilo gewichtsverlies, een veel betere conditie en veel meer zelf vertrouwen.  Mijn wereld gaat weer open en mijn 100% inzet wordt vertaald in veel meer levensvreugde. Ik ben dus is 3 manden bijna 14 kilo afgevallen. Kan weer kleding dragen die als nieuw in de kast hingen, ga volgende maand weer met een glimlach op m’n gezicht op vakantie waar ik me vorig jaar nog schaamde bij het zwembad en kan in december weer rustig die wandeling op Terschelling maken die afgelopen jaar niet lukte. En dat had ik eind 2014 niet gedacht.

Maar als je zegt dat je dit reslutaat wil, dan moet je het ook echt doen, en dat is ons motto:

“Say it, Mean it, Do it“.

Ik heb gelukkig deze kans met SourcePT gepakt, gun jezelf ook die kans.

Roel, dank je wel. En de mensen die me steunen, evengoed enorm bedankt.

Robert”

ZET DE EERSTE STAP

“De Balans

Ik wil graag de balans opmaken. Drie maanden van sporten en letten op m’n eten onder begeleiding van SourcePT, Roel van Buggenum. Wat heeft dat gedaan met mijn gewicht?  Maar ook met mijn gezondheid. Ben ik nu eindelijk een beetje in balans gekomen?  En slaat de balans de goede kant op. Ik zal het je vertellen.

Even vooraf.  Mijn naam is Robert, wordt volgende maand 50 en sportte weinig vanaf mijn 26e. Tot dat moment 63 kg, broodmager en bijna dagelijks sportend. Mijn conditie was goed en waar maakte ik me dus zorgen over. Omdat ik het erg druk had met m’n werk schoot het sporten erbij in en ach, het Bourgondische Brabantse leven smaakte goed. En zo werd mijn fijne leventje omgezet in kilo’s. In 1 jaar 20 kilo erbij. Pffff, maar goed. En zo elk jaar een beetje erbij. Tot afgelopen jaar….In december, op Terschelling, kon ik nog geen 500 meter lopen zonder in te storten. M’n luchtwegen piepten en mijn vrienden spraken hun zorg uit bij ons jaarlijkse uitje. Dat raakte me diep van binnen omdat het oprecht was en ik wist dat ze gelijk hadden. Maar nog steeds liep ik gewoon door in al mijn eigenwijsheid. Het zou wel loslopen, dacht ik. Hoe stom kon ik zijn. Eenmaal aangeland in het ziekenhuis bij een longarts mocht ik op de weegschaal gaan staan: 122 kilo. Schoon aan de haak. Ik schrok me kapot. Dacht dat t wel zou ophouden bij zo’n 113 kilo.Dit was mijn trigger. Dit kon echt niet meer!!! Gelukkig had ik via mijn goede vriend Jeroen al een  naam in mijn iphone staan die ik kon bellen.  Personal trainer: Roel van Buggenum.  Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en hem gebeld. Ik was inmiddels een wrak. Geen conditie, veel te zwaar en piepend naar adem.Na een prettig gesprek waarin we elkaar duidelijk aangaven dat alleen commitment en 100% inzet het resultaat zou bepalen heb ik ervoor gekozen dat ik 100% wilde geven en zo zijn we de trainingen ingegaan. Twee keer per week een uur de gym in en veel meer, maar gezonder, eten dan voorheen.

Roel gaf me duidelijk aan welke twee zaken van belang zijn:  Bewegen en op de juiste manier eten.

Sporten

In de gym heeft Roel me goed aangepakt. Roel verklapte me recent dat hij wel eens dacht tijdens een oefening om te stoppen tijden s een opdracht. Het ging in het begin echt slecht en ik was voor mezelf een risico. Maar al snel kon ik wat conditie en kracht opbouwen. Roel doet dat heel geleidelijk en met leuke uitdagende opdrachten. Als je jezelf volledig inzet in de opdracht, dan ga je echt vooruit. En dat is wat je wil. Sterker worden en beter in je vel zitten.

Voeding

Belangrijk is dat je gezond eet, maar ook dat je let op wat je naar binnen brengt, de zogenaamde calorietjes. En hoe vaak je eet. Beter kleine porties, maar dan 5 of 6 keer per dag, dan s-avonds om 8 uur twee volle borden. Dat was voor mij een hele verandering. Door mijn werk was ik gewend alleen s’avonds te eten.  En natuurlijk veel water drinken. Twee a drie liter per dag. Ik dacht juist dat weinig eten zou leiden tot gewichtsverlies. Maar de formule is eigenlijk heel eenvoudig: genoeg bewegen en zorgen dat er minder calorieën naar binnen gaan dan je verbruikt op een dag. Ben je je daar eenmaal bewust van, dan gaat het vanzelf. En dan kun je nog steeds lekker eten en hoef je op de dag zelf geen enkel moment honger te hebben.

Hoe is het mij vergaan

De eerste weken ging het van een  leien dakje. Lekker sporten onder de perfecte begeleiding van Roel. Mijn vrouw Iwona steunde me waar nodig en maakt elke dag een salade voor me en ze houd rekening met het avondeten. Alles gaat goed. Mijn omvang slinkt en mijn kleren zitten weer beter. Maar toen werd het Pasen en ik dacht: Ach, het kan wel een keertje wat minder streng. De paasdagen enorm genoten, lekker gegeten en ja hoor. Het resultaat was zichtbaar. Aangekomen. Niet zo heel veel. Maar wel genoeg om gewaarschuwd te zijn. Voor mij heel duidelijk: Hoe je aan het plan of anders val je terug. Het zelfde verhaal met de Pinksteren. Maar toen had ik me er al wat meer op ingesteld. Ook waren er momenten dat het proces minder snel ging dan op andere momenten. Een goed gesprek is dan de motivatie. Roel weet je negatieve gevoel precies te relativeren. Door zijn ervaring en levenskennis prikt hij makkelijk door jouw slechte momenten heen en wat mij daarbij heel duidelijk s geworden is: focus je op het einddoel. Het moment zelf is niet zo belangrijk.

Kort samengevat heb ik de afgelopen 3 maanden enorm genoten: Het plan dat Roel en ik opgezet hebben is prima te volgen en geeft resultaat.  De trainingen zijn pittig maar heerlijk om te doen en zorgen voor voldoening.  Ik heb ervaren dat ik meer dan genoeg mag eten en dat ik geen hongermomenten hoef te hebben.

Mijn resultaat na 3 maanden: 14 kilo gewichtsverlies, een veel betere conditie en veel meer zelf vertrouwen.  Mijn wereld gaat weer open en mijn 100% inzet wordt vertaald in veel meer levensvreugde. Ik ben dus is 3 manden bijna 14 kilo afgevallen. Kan weer kleding dragen die als nieuw in de kast hingen, ga volgende maand weer met een glimlach op m’n gezicht op vakantie waar ik me vorig jaar nog schaamde bij het zwembad en kan in december weer rustig die wandeling op Terschelling maken die afgelopen jaar niet lukte. En dat had ik eind 2014 niet gedacht.

Maar als je zegt dat je dit reslutaat wil, dan moet je het ook echt doen, en dat is ons motto:

“Say it, Mean it, Do it“.

Ik heb gelukkig deze kans met SourcePT gepakt, gun jezelf ook die kans.

Roel, dank je wel. En de mensen die me steunen, evengoed enorm bedankt.

Robert”

ZET DE EERSTE STAP