Bijzondere Transformatie: Hanneke van Drunen

hannekevandrunen

Resultaten

Gewicht: 81,4 | 68,2

Verpercentage: 37,4 | 27,2

Bovenwijdte: 100 cm | 90 cm

Taille: 89 cm | 82 cm

Buik:  106 cm | 86 cm

Heupen: 118 cm | 102 cm

Bovenbeen: 69 cm | 62 cm

Kuit: 44 cm | 42 cm

Arm: 36 cm | 30 cm

Ik had er alles voor over

“Het moederschap en kiezen voor jezelf is dat wel te combineren? Dat was de vraag die al enige tijd door mijn hoofd spookte.
Ik wilde dolgraag wat kilo’s kwijt, maar kreeg het maar niet voor elkaar om een balans te maken met mijn voeding en daarnaast ook nog te sporten.
Het combineren van de zorg voor mijn 2 dochters, de hond, het huishouden, een leuke partner zijn, werk, enz enz en daar ook nog bij sporten, leek mij een onmogelijke taak. Toen besloot ik een vrijblijvend gesprek aan te gaan met Roel. Tijdens het gesprek ging het niet om mijn sport- en dieet verleden, maar om de reden WAAROM ik dit wilde. Dat gaf mij ook de kans om eens na te denken over wat ik wilde. Want, waarom wilde ik dit eigenlijk? Welke doelen wilde ik bereiken? En wat had ik er eigenlijk voor over om deze doelen te behalen? Over de antwoorden hoefde ik niet lang na te denken. Ik had er ALLES voor over en wilde er ALLES voor doen!

Samen met mijn vriend heb ik alles op een rijtje gezet. Ik wilde 2x per week met Roel gaan sporten, maar hoe doen we dat met de kinderen?
Mijn oudste dochter zit op school, dus daar ontstond al wat ruimte om te sporten. Maar de jongste zit nog niet op school, dat werd wat moeilijker. Samen met Roel heb ik de trainingen onder schooltijd kunnen plannen. En met behulp van mijn lieve vriend, oma’s, zussen, vriendinnen en gastouder is het me toch gelukt om 2x per week te kunnen sporten, zonder dat ik me zorgen hoefde te maken over mijn kinderen. Natuurlijk is het een hoop geregel en kost het soms bloed, zweet en tranen om het rond te krijgen. Maar met de juiste instelling en inzet is er altijd wel iets mogelijk!

hanneke3

Meer dan ik ooit durfde

13 weken lang ben ik 2x per week in de sportschool aan het trainen geweest met Roel. Elke training was weer een uitdaging en wat voelde het super om op deze manier aan mezelf te werken! Ik heb tijdens de trainingen dingen gedaan die ik van te voren nooit gedaan/gedurft zou hebben. Maar ik deed ze! En wat was ik trots al het me gelukt was!

Maar, afvallen draait niet alleen om (meer) sporten, het draait ook om je voeding. Roel vertelde me dat, als je af wil vallen, je een negatieve energiebalans moet creëren in je voeding inname. Maar hoe doe je dat eigenlijk? Roel heeft me een aantal tips gegeven en daar ben ik mee aan de slag gegaan. Het was op het begin nog wel aftasten wat ik het beste kon eten en wat ik beter kon laten staan. Via Roel heb ik een app kunnen downloaden waar ik dagelijks in vul wat ik gegeten heb. Soms vul ik iets in om te kijken hoe het zit met aantal calorieën, om te kijken of ik het kan eten of dat het beter is van niet. Het was voor mij niet moeilijk om me hier dan ook aan te houden, ik had immers doelen gesteld, en deze wilde ik graag bereiken.

hanneke2

Mijn dagboek

En dan is er een moment dat je uit eten gaat, wat doe je dan? Kan dat eigenlijk wel als je af wil vallen? Nou, ik weet zeker dat het kan!! De keren dat ik uit eten ben geweest heb ik ontzettend genoten. Ik had het me daarbij in de meeste gevallen wel wat makkelijker gemaakt door van te voren de menukaart op te zoeken en thuis alvast een gezonde keuze te maken. Hierdoor zat ik rustiger in het restaurant, had ik een gezonde keuze gemaakt en kon ik optimaal van mijn eten genieten. Daarnaast maakte ik met mezelf altijd van te voren de afspraak wat ik zou nemen, een voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht? Of toch geen voor- of nagerecht. Doordat ik deze afspraken vooraf met mezelf  gemaakt had, ben ik nooit in een moeilijke situatie terecht gekomen waarin in ging twijfelen en uiteindelijk toch teveel had gegeten.

Van Roel kreeg ik de opdracht om een dagboek bij te houden, dagelijks schreef ik daarin minimaal 10 successen/leer momenten zodat ik hierop terug zou kunnen vallen. Daarnaast heb ik wekelijks een foto gemaakt om zo ook zelf te kunnen zien dat mijn lichaam  is veranderd. En het werkte! Dagelijks heb ik mijn dagboekje bijgehouden en wekelijks werd er een foto gemaakt. Daarnaast schreef ik wekelijks na elk weeg moment een verslag over hoe ik me voelde bij het resultaat.

Dit heb ik zelf bereikt

En nu, 13 weken later, mag het resultaat er zeker wezen! Ik had gehoopt in 13 weken tussen de 7 en de 10 kilo afgevallen te zijn, maar het zijn er 13,2 geworden! Ik ben zo ontzettend trots op mezelf! Dit heb ik toch allemaal zelf bereikt! Ik blijf zeker nog met Roel trainen zodat ik mijn streefgewicht kan bereiken en behouden.

Ik ben blij dat ik deze keuze heb gemaakt en dat ik een betere versie van mezelf heb gevonden!
En ik wil iedereen die twijfelt aanraden om een vrijblijvend gesprek aan te gaan om te kijken hoe het jouw leven kan veranderen!

I said it, I meant it, I did it!

Hanneke van Drunen

hanneke1

ZET DE EERSTE STAP